دراي وال يا ديوار خشك چيست؟ اجراي دراي وال فايبر سمنت برد و كناف
نوشته شده توسط : adorn

 

لغت انگليسي دراي وال اصطلاحي است كه در ايران معادل ديوار خشك كه انواع مختلفي دارد به كار مي رود. ( دراي وال كناف ، دراي وال فايبر سمنت و … ) در روش اجراي دراي وال كه از پنل هاي گچي يا سيماني استفاده مي كنند اتصالات را به روش خشك(بدون ملات) و با پيچ و مهره بر روي زيرسازي نصب مي كنند. از آن جايي كه دراين ساخت و ساز از هيچ گونه اتصالات تر (ملاتي)استفاده نشده كلمه ي دراي به معناي خشك و به آن نسبت مي دهند.

اجراي داري وال فايبر سمنت و كناف با تيم نيل سازه

نيل سازه با دارا بودن تخصص ويژه در اين زمينه و تجهيزات لازمه دانش و تجربه كافي را طي ساليان گذشته در بخش هاي مختلف توليد و محاسبات سازه اي و طراحي و اجراي دراي وال به دست آورده است.

كاربرد دراي وال

  • پوشش ديوار هاي داخلي
  • پوشش ديوار هاي خارجي
  • ديوار هاي جداكننده
  • پوشش سقف دكوراتيو

مزاياي دراي وال

هزينه ي اجراي دراي وال از اجراي ديوار با ديگر مصالح بيشتر است اما مزاياي دراي وال به نسبت ديگر ديوار ها بيشتر است كه در ادامه به آن ميپردازيم :

  1. سرعت اجرا بالا
  2. عايق صوتي
  3. عايق حرارتي
  4. دسترسي آسان به تاسيسات مكانيكي و الكتريكي
  5. كاهش دورريز و نخاله
  6. صرفه جويي در مصالح
  7. كاهش بار مرده ي ساختمان و كاهش خطرات ناشي از آوار زلزله
  8. كيفيت بيشتر و بهتر دراي وال نسبت به ديوارها با مصالح تر
  9. زمان رنگ آميزي و خشك شدن سطح ديوار دراي وال كمتر است

نحوه زيرسازي دراي وال

زير سازي دراي وال با پروفيل هاي گالوانيزه به شكل ناوداني با ضخامت ۶ ميلي متر كه به صورت افقي و عمودي اجرا مي شود كه نوع اين پروفيل ها كه در كف و سقف و به صورت عمودي  اجرا مي شود متفاوت هستند.

اين پروفيل هاي گالوانيزه شامل استاد و رانر است كه از پروفيل رانر در راستاي كف و سقف و از پروفيل هاي استاد در راستاي ديوار ها (عمودي )در فواصل ۴۰ الي ۶۰ سانتي متربا پيچ و پرچ نصب مي شود البته فاصله استاد ها متغيير است و به نوع كاربرد ديوارها بستگي دارد. رانر ها  را با استفاده از تفنگ مخصوص كه ميخ هاي فولادي را به سقف و كف شليك ميكند نصب مي كنند.

نحوه ي نصب و اجراي دراي وال يا ديوار خشك

بعد از اجراي زيرسازي نوبت به نصب پنل ها مي رسد كه از متريال هاي متنوع براي اجراي ديوار مي توان استفاده كرد اتصال اين پنل ها كه عموما از جنس الياف سيماني يا صفحات گچي هستند با پيچ ها كه جز اتصالات خشك به حساب مي آيد انجام مي شود سپس با بتونه و نوار هاي مخصوص درزهاي بين پنل ها پوشيده شده تا سطحي يك دست نمايان شود.

طراحي و اجراي نماي ساختمان مسكوني قيطريه , طراحي و اجراي ساختمان اداري صنعتي گرم دره , طراحي و اجراي ساختمان اداري آريانا كرمانشاه





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: